29 January 2012

Beza Penonton BolaSepak Orang Putih dan Orang Kita

Salam :)

Hari ni, mari kita mulakan dengan membuat perbezaan antara Penonton bola sebenarnya ya, bukan Pemain bolasepak ataupun Padang bolasepak ataupun Pengadil ataupun Pengkutip bola ataupun Bola sendiri. Penonton yg dimaksudkan adalah penonton yg menonton atau tertonton di stadium bola. Penonton yg sengaja menonton adalah mereka yg membeli tiket dengan sengaja utk menonton perlawanan. Tapi, penonton yg tertonton adalah mereka mereka yg membersihkan toilet stadium atau menyapu stadium seperti abang bangla atau kak Jemah. #entah,aku taktau. :p

Okay okay okay! Straight corner sikit to the point, entry kali ini adalah berdasarkan pemerhatian aku yg aku rasa agak kelakarla bagi aku, bila tengok penonton kat stadium Liga Malaysia dan Liga Inggeris. Sebelum tu, tahniahla kat Liverpool yg kalahkan Man City dan Man U dalam minggu yg sama. Aku tak minat sgt liga inggeris tapi aku minat ManCity sbb dia selalu dpt nombor satu tapi 2012 ni, mcm merudum je, maka keminatan aku pun merudum. Hehe. Barcelona pun aku suka tapi sekarang RealMadrid nombor 1, maka aku suka dua dua. HAHAH.

Baiklah, mari kita tengok perbezaan penonton kat stadium Liga Inggeris and Liga M :)

LIGA INGGERIS *Sila fokus kat kepala kepala diaorang*

LIGA INGGERIS *Tengoklah kepala kepala diorang, semua putih putih*

Okeh, nampak tak kepala or muka para penonton Liga Inggeris? semua seragam je kan? Mula mula aku tengok, mcm ada something wronglah kat penonton ni. Pastu aku cari sebab kenapa. Ohh, rupa rupanya muka mereka yg putih menyebabkan mereka kelihatan seragam walaupun baju berlainan warna. Walaupun diaorang bersorak ke, bergerak gerak ke, nampak seragammmmm je. Nampak macam tak bergerak pun ada. HAHA. Entahlah, bagi aku kelakar. Mari kita gelak sambil berjoget lambak ramai ramai T__T

LIGA MALAYSIA *Fokus dibahagian yg sama jugak*

Nampak macam berselerak sikit and tak berapa nak seragam kan? HEHEH. Ada banyak faktor sebenarnya. Mungkin Malaysia terdiri daripada pelbagai kaum, maka, pelbagai warna pun terbentuk. Bila bandingkan kedua dua gambar ni, nampak macam Penonton Malaysia lebih bersemangat waja rather than Penonton Inggeris. Physically lah, but that doesn't mean yg Orang Putih tu tak bersemangat, cuma tak nampak. :D

Itu baru Liga M dengan Liga Inggeris. Liga Afrika atau mana mana Liga, aku belum buat kajian lagi. HEHEH. Till then, bye!
GRACIAS

11 juri jemputan, 1 juri tetap (Comment here):

CikAnyss' :O said...

hehe ... yup betul tu , smgt dorang kita xnmpk .. anys ni dikira penonton tertonton atau sngaja ? huhu

Fasya said...

@CikAnyss' :O haha, kalo tengok kat rumah tu, kalo tertekan channel bola, kire tertonton la tu anyss. heheh.

Patrick Star said...

kalau liga afrika lg 'seragam' kot! hahaha.

Entri Menarik Di Blog Rilek-Rilek
1.Pelumba Basikal Negara Dilanggar Kereta
2.Cara Cepat Jadi Jutawan
3.Blogger Cantik Di Malaysia

♥ aeryn ♥ said...

penonton kita agak fanatik jugak,, hehe.. by the way smart giler header.. !

Fasya said...

@♥ aeryn ♥ yeahh, itulah yg kita mahukan! HEHEH :D

Fasya said...

@Patrick Star mungkin ;p

Mizan said...

haha..berbeza sgt2..adoi.. :)

shazwan: said...

haha . xbes liga M, liga Spain la best . lagi2 Barcelona . hee~

Fasya said...

@shazwan: yes, Barcelona tu feveret tuuu..

amir aizat said...

setuju sgt, haha

Fasya said...

@amir aizat hahaa, lawak kan :D

 

100% Harta Benda dalam Blog ini adalah bukan SelenaGomez punya.