12 January 2012

Jom Main Masak masak!

Salam Jumaat all.

Chillaxx bebeh. Lupakan episod takbest semalam, hari ni jom main masak masak! T__T Dah lama dah simpan entry ni jadi draft. Sebelum draft ni aku gumpal gumpal masuk tong sampah, baik aku post cepat.

Pada satu hari tu, buat pertama kalinya aku masak Gulai Tempoyak Ikan Patin. hihihii. Uihh, tarik balik air liur tu masuk dalam mulut! #jap! bukan pertama kali masak. Tapi pertama kali masak masakan ni. Sebab hari tu kan musim buah, alang alang dah banyak sangat buah tu, baik aku jadikan dia makanan yg lazat :D Tapi yang ni lebih kepada Gulai Durian Ikan Patin laa. hihihi.

TANTADATADATADAAAAAAAAA !

(gambar ori)

(gambar ori)

Ni bahan utamanya :)

(gambar Google)

(gambar Google)

Tapi kan, aku masak tu rasa dia agak manis laa. Mungkin duriannya yg manis kot. Pastu pekat sikit. hihi. Tapi sedap. doe. (Boboi)

Bye
GRACIAS

21 juri jemputan, 1 juri tetap (Comment here):

هانيم إرشاد said...

hehe. sedapnyee. abg ipar kite suke lauk ney, fev dye :))


http://irsyanim.blogspot.com/2012/01/mari-pakena-nasi-lemak-meletup-di.html

JH said...

Woow. tengok macam sedap. Tapi, tak pernah makan lagi. Sob sob ;'(

[ wanni ] said...

sedapnya! kecur dah air liur.. sila sertakan resipi la len kali, hehe~

imm eusoff said...

terus lapa tgh malam bute ni =(

nur fadzlyne said...

ececeh . ce try masak gulai rambutan ikan patin pulak . hihi :p

Fasya said...

@JHsiyes tak penah makan lg? cube la try! sedapp :D

Fasya said...

@[ wanni ]Heheee, next time sy sertakn resepi skali :D

Fasya said...

@nur fadzlynehamboihh! penah dibuat org ke? wkwkwkwk ;p cube try buat dulu, nk tgok camane :D

|cah-sahaJa said...

wah.. sedap ea gulai durian? hehe.. I x pnh mkan.. hehe.. :p

azie Cheesy said...

sedapppnyeee...ni rasa nak balik rumah cepat2 ni :)

Fasya said...

@azie Cheesyhah,otw balik rumah tu, belila durian skali. bley masak trus. kehkehkeh ;p

~Sweet Honesty~ said...

very nice blog;) just following u(^_^)

Fasya said...

@~Sweet Honesty~ thankss! :) keep in touch k! :D

PandaBear said...

buat sambal tempoyak pun sodap durian nih.. =)

Fasya said...

@PandaBearuihh, sambal tempoyak lagii sodapp! hihiii :D

farahin izzati said...

dah lame tak mkn lauk ini ,
lapooo~~

Fasya said...

@farahin izzatihahaa! sian diee.. meh makan mehh :D

Alin Marlini said...

Salam Kenal...terpaut pada header yg comel itu :)

Fasya said...

@Alin Marlinihehe, thankss dearie :)keep in touch k :)

intan_blur said...

woott..wooott..wooooooooottttttttt...
walaweee..ikan patin tuuuu..adoiii..dahla puasa.. ;(
blh x anta sikit kat intan utk buka pose nnt ;(

slm sinngah..intan follow dr kelab blogger

Fasya said...

@intan_blurblum sampai lagi dh habis. haha :D ok, keep in touch! :)

 

100% Harta Benda dalam Blog ini adalah bukan SelenaGomez punya.